Friday, May 9, 2014

MİSAFİR SOFRAM VE KİBRİT KURABİYELER



misafir sofram ve kibrit kurabiyeler 1


Herkese merhaba kucak dolusu sevgiler.


Uzun aradan sonra sofra kurmanın heyecanıyla girdim mutfağa bu sefer.Gelecek olan misafirlerime hazırlığı yine annem kardeşim ve ben elbirliği ile yaptık.



misafir sofram ve kibrit kurabiyeler 2


Menümde nelermi var:

Havuçlu mayonezli salata

Kıymalı patatesli bohça börek

Çilek soslu cheseecake

Çikolata soslu tatlı

Kibrit çöpü kurabiye

Çörekotlu minikler


misafir sofram ve kibrit kurabiyeler 3






Kibrit çöpü kurabiyeleri ilk burada gördüm ve çok beğendim, ilk misafirlerime de yaptım.Çok güzel oldular ,yapımı da oldukça kolay.






misafir sofram ve kibrit kurabiyeler 4


                                                  KİBRİT ÇÖPÜ KURABİYE


Ben tarifi çok fazla olacağı için yarım ölçü yaptım,tarifi de kendi yaptığıma göre vereceğim.Bu gördüğünüz tabak dan biraz daha fazla kurabiye çıktı.

MALZEMELER:

125 gr.tereyağı (oda ısısında)

1/2 yemek kaşığı yoğurt

1/2 çay bardağı pudra şekeri

yarım paket kabartmatozu

yarım paket vanilya

1,5 su bardağı un

Aldığım tarifte limonkabuğu rendesi de var ama ben koymadım.

1 paket bitter çikolata

YAPILIŞI:

Tereyağ,yoğurt,pudraşekeri,kabartmatozu,vanilya bir kaba alın.Unu azar azar ekleyerek yoğurun.Kulak memesi kıvamından biraz daha sert olsun.Hamurdan parçalar koparıp düz bir zaminde ince olacak şekilde açın.Bıçakla serçe parmak boyunda şeritler kesip margarinle yağlanmış fırın tepsisine dizin.180 derecedeki fırında hafif kızarana kadar pişirin.Fırından alıp soğutun.Diğer tarafta bitteri benmari usulü eritin.Kibrit çöplerinin ucunu bittere batırıp servis tabağına dizin.

Afiyetolsun.

No comments:

Post a Comment