Thursday, January 23, 2014

sakallı ip kedi

Merhaba sevgili site ziyaretcilerimiz. Simdiki konumuz sakallı ip kedi.












sakalli ip kedi 1

Perdemizin bitmiş hali.






sakalli ip kedi 2






Perdenin kullanılacağı pencerenin ölçüsü alınır. Benim yaptığım 90 cm. lik bir perde olacak.


Alınan ölçü kadar sakallı iple zincir çekilir. Ben 3 numara tığ kullandım.



sakalli ip kedi 3






Çektiğim zincire kutucuklar yaptım. 3 zincir çekip 3 lü trabzanlar halinde sıra sonuna kadar ördüm.



sakalli ip kedi 4






4 sıra olunca bitirdim. Atkı saçağı takar gibi her kutucuğa sakallı ipten taktım.


Keserken kirpi yünün döküntüsü çok oluyor. Mutfakta halıyı kaldırıp, yerde kestim. Kalebodurları da ölçü yaptım. Daha kolay oldu. 3 kirpi yünden sonra, Alize'nin dut ipinden almıştım, 1 sıra da ondan taktım kirpi iplerin arasına.  



sakalli ip kedi 5






Perdeyi taktıktan sonra oturup uzun olan ipleri düz bir şekilde kesmeye çalıştım.



sakalli ip kedi 1



sakalli ip kedi 7






Perdemizin son hali. Abimin mutfağındaki küçük cama yaptım bunu. Diğer büyük olan cama da yapacağım.






Dipnot: 5 çocuk evdeyken yapmaya kalkıştım bu perdeyi. Tavsiye: çocuksuz ortamda yapınız : )) 



Bu yazi ile alakali daha fazla yazi inceleyebileceginiz guzel bir kaynak : Orgu Modelleri Ve Yapilisi

No comments:

Post a Comment